Google Adwords felhasználási feltételek

No Comments

Ma egy régi Google Adwords fiók esetében el kellett fogadnom a Google Adwords felhasználási feltételek  című dokumentumot. Ez főleg a GDPR miatt arra késztetett, hogy elolvassam a felhasználási feltételeket. Sok emberhez hasonlóan még sohasem olvastam el, de most megtettem és számos érdekes dolgot vettem észre benne. Ezek nagy részével eddig is tisztában voltam, de most így szöveges formában is szembesültem vele.

Google Adwords felhasználási feltételek

A Google Adwords felhasználási feltételeknek a pontos neve a következő: „Google Ireland Limited Reklámozási Program Szerződés”.  Még sohasem vettem észre, hogy ennek ez a pontos megnevezése. A szerződés teljes hossza öt és fél oldal. Azt kell mondanom, hogy ahhoz képest, hogy jogi szövegről van szó, könnyen olvasható volt még számomra is. A szerződés 13 pontból áll.

Google Adwords Felhasználási feltételek „ A Google vagy a Partnerek jogosultak bármikor bármely okból, vagy akár ok nélkül is, elutasítani vagy eltávolítani meghatározott Reklámot, Célt,  vagy Céloldalt A Google és Kapcsolt Vállalkozásai bármikor jogosultak a Programok módosítására vagy megszüntetésére”

Ez részben azért lepett meg, mert azt már tapasztaltam, hogy a Google simán elutasítja a hirdetésemet ( Reklámot,  Célt, vagy Céloldalt ), de ugye nem ok nélkül szokta elutasítani hanem a hirdetési irányelveire hivatkozik. Igaz jártam már úgy, hogy hosszas telefonbeszélgetés, technikai segítség után derült ki, hogy valójában ki és milyen hibát követett el.  Szóval ez az „ok nélkül” azért érdekes számomra. A másik érdekes dolog ebben a részletben, hogy szerintem egy pont hiányzik a szövegből. „A Google” elé szerintem kell a pont.

A legtöbb fiók esetében ugye azért kell újra elfogadni a felhasználási feltételeket, mert a Google-nak is meg kell felelni. Nevezetesen a GDPR elvárásainak ami idén május 25-én fog életbe lépni. Ez a felhasználási feltételekben úgy szerepel, hogy „EU-s Adatkezelési Szabályok” alkalmazandók.

Azt nem tudtam, hogy a tesztelésre felhatalmazást adok azzal, hogy elfogadom a felhasználási feltételeket. Ez annyira nem gond, mert gondolom, hogy a tesztelés azért valami új, jobb funkciót fog eredményezni a Google Adwords hirdetések során.

„ Az ügyfél jelentési adatokat legalább havonta egy alkalommal ad át a Reklámozónak, amely adatok tartalmazzák a Google tekintetében elköltött pénz teljes összegét és a teljesítményt valamely ésszerűen prominens helyen (minimum a következő adatok szerepelnek a jelentésben: költség, a Reklámozó fiókja tekintetében megvalósult felhasználói kattintások és megjelenítések száma). A Google a Reklámozó kérésére jogosult specifikus adatokat megosztani a Reklámozóval”

Alapvetően ez alapján három számot elég átküldeni a hirdetőnek/megrendelőnek abban az esetben, ha én kezelem a Google Adwords fiókját? Ennél minden esetben több információt és táblázatokat küldök a megrendelőnek, de most már ezzel is tisztában vagyok legalább. Itt ennél a pontnál azért kérdésként felmerült bennem, hogy pontosan mit is jelentenek a specifikus adatok? Ezeket én a Google Adwords felületén a jelentésekből le tudom kérdezni, vagy valóban speciális adatokról van szó, amit a Google-al történő egyeztetés után kapok meg?

A Google és  a késedelmi kamat?

„a Google késedelmi kamatot számíthat fel, amelynek az összege évi 2% a Barclays Bank PLC által megállapított mindenkori alapkamaton felül „

És akkor mennyi is ez az alapkamat? Tudom változhat ez a kamat, de akkor legalább egy hivatkozás legyen már a bank azon oldalára, ahol az alapkamatot meg lehet találni. A szerződésben nem egy helyen találhatóak hivatkozások más oldalakra.

„A Google a saját belátása szerint bármikor kiterjesztheti, módosíthatja vagy eltörölheti a hitelkeretet”

Ez sem újdonság számomra, de mielőtt ezt megteszi, erről küld értesítést?  Erre már nem találtam semmilyen információt a dokumentumban.

„az Ügyfél által fizetendő a Google részére a jelen Szerződés alapján az esemény (vagy az esemény láncolat első eseménye) bekövetkezése hónapját közvetlenül megelőző három hónapban: (ii) 25.000,- GDP”

Tudom ez akkor érdekes, ha a Google-t éri kár, azonban ez az összeg nagyon jelentős szerintem. Melyik kisvállalkozás fogja tudni ezt kifizetni, ha hibát követ el azért, mert mondjuk nem ismeri a Google Adwords hirdetést teljes mértékben?  Gondolom erre jön a válasz, hogy akkor bízzon meg egy ügynökséget. Igen, nem minden kisvállalkozásnak van erre pénze.

A vegyes rendelkezések között találtam meg azt, hogy  a „jelen Szerződésre az angol jog az irányadó” . Akkor most nekem tisztában kell lennem az angol joggal is? És a válasz erre az, hogy igen, mert a jog nem tudása nem mentesít annak betartása alól.

Google Adwords felhasználási feltételek összesítés

Sok újdonság nem derült ki a szerződés elolvasása után, de legalább tisztában vagyok azzal, hogy a Google ok nélkül utasíthatja el a hirdetésem. Azt viszont elmondhatom, hogy a mostani változásokat már nem olvasatlanul fogadom el, hanem tisztában vagyok mi van benne. Ettől függetlenül mindenkinek javaslom, hogy mielőtt elfogadja a Google Adwords felhasználási feltételeket olvassa el.

Keresőoptimalizálásról előszőr 2004-2005 körül hallottam először, majd 2007-ben kezdtem ezen a területen dolgozni. Azóta folyamatosan azon vagyok, hogy tudásomat gyarapítsam és ezt a weboldalak és ügyfeleink szolgálatába állítsam.

Rólunk és blogunkról

Teljeskörű online marketeing ügynökség vagyunk és teljes megoldásokat szállítunk. Győztes, személyreszabott szolgáltatásokkal növeljük weboldalának népszerűségét. 

Feliratkozom a hírlevélre:




Ingyenes ajánlatkérés 

Kérje ingyenes ajánlatunkat a professzionális keresőoptimalizálási szolgáltatásunkra amely hatására jobb eredmények és több kulcszóra fog weboldala megjelenni.

 

Még több cikk a blogunkból

Összes cikk megjelenítése
No Comments
 

Leave a Comment