Nagy érdeklődésre számot tartó előadást tartottam az Infostrada Klaszter 2016. április 1-ei rendezvényén Pécsett. Az Infostrada Klaszter célja szerint összefogja az észak-magyarországi, közép-magyarországi és dél-dunántúli építőipari, energetikai és informatikai vállalkozásokat. A klasztermenedzsment ügyvezetője, Pelle Gábor és Veres Attila keresett meg azzal az ötlettel, hogy mint a manto.hu weboldal szakértője és a piacon tíz éve működő keresőoptimalizálási szakember mutassam be a rendezvényen megjelentek számára a weboldal-pozícionálás és a tartalommarketing jelentőségét a legújabb informatikai trendek fényében. Előadásomban két lényegi elemre helyeztem a hangsúlyt: a weboldal esetében a tartalom és kulcsszó fontosságára, vagyis a probléma feltárására, ezt követően pedig az off és onpage SEO és a Google AdWords szerepére. A hosszútávú növekedés a SEO lényegi ismérve, eredménye a több weboldal-látogató, a Google-ban való erősebb megjelenés, és ennek eredményeképpen a több megkeresés, amely az alapja az árbevétel növekedésnek.

Az előadásban a klasztertag vállalkozásoknak kiemeltem, hogy el kell különíteni a rövidtávú megoldást (Google AdWords) és a hosszútávú megoldást (SEO), amelyek együtt hozzák meg a kívánt eredményt. A cégek számára kihangsúlyoztam az előadás utolsó részében a webes jelenlét és az aktív közösségi médiahasználat fontossága mellett a megfelelő kulcsszavakra, piaci résekre történő építkezést, illetve azt, hogy az online mellett az offline eszközök szerepe is hasonlóan fontos.